Monday, January 17, 2011

Pengalaman ku...

Menjadi seorang pengacara majlis bukan lah sesuatu yang enteng.. walaupun aku biasa jadi MC  sejak kat maktab lagi tapi bila dapat satu-satu task tu aku seram sejuk juga..apa lagi kalau tugas ku di luar bidang aku sebagai seorang guru... ala aku nie kan cikgu biasa aje...
la nie aku nak cite pasal pengalamanku jadi MC kat majlis perkahwinan.. bukan wedding biasa tapi nie pasangan angkatan tentera, Dr army ngan Pilot army. Meka nie anak kawan aku kak Azia dan Cikgu Zabidin.. Kak Azia tu dulu PKHEM kat sekolah aku.. memang baik orangnya..skrg nie bertugas sbg PK Kurikulum kat Pulau Indah
Bila aku dapat lamaran kak Azia utk jadi MC majlis anak dia.. aku terkejut gak.. balik tu aku bincang ngan hubby, dan dia pun bagi... green light  .. nie penting sbb dia kena jga anak bila aku wat tugas mcm nie... hubby aku nie sporting... sanggup jaga anak bila aku wat keja-keja luar dgn izin dia...Hubby aku kata.. terimalah kerana aku dah biasa buat keja nie lagipun kak Azia tu kan kawan aku...hubby aku kata dia suka dengar suara aku bila jd MC ada ala-ala DJ kat radio gitu... so aku pun terimalah task kak Azia..
Dalam dua minggu gak aku bersedia, siapkan teks dan buat revision kat internet sbb majlis tu nanti ada
upacara Sword Bearer... nie kan pasangan army.. sblm nie aku buat utk pasangan biasa saja..
Tiba ari majlis tu... aku pun bersedialah walaupun mengacarakan majlis tu orang-sorang tapi sebab ramai kekawan yg datang..( tetamu tu ramai gak yg aku kenal ) so tak lah takut sangat.. macam biasa akupun laksanakanlah tugas aku secara biasa-biasa macam yang aku selalu buat... pengalaman nie biasa je bagi aku sebab ramai lagi orang yang buat luar biasa dari yang aku buat nie....
Kepada pasangan pengantin Kapten Dr Norwahidah Zabidin dan suami Kapten Adzrun Hisham Adnan semoga berbahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat...dan kepada Kak Azia dan Cikgu Zabidin, tahniah dari kami sekeluarga...

No comments:

Post a Comment