Saturday, February 26, 2011

Cuti Di Kampung halaman

Kata orang jauh berjalan luas pandangan... so aku dan hubby selalu gak bawa anak-anak g holiday di Malaysia nie.. banyak tempat telah kami sampai.. Langkawi, Teluk Batik, Teluk Cempedak, Cherating, Kuala Terengganu, Pulau Kapas, Pulau Redang, Georgetown, Bukit Merah, orang kata.. dari laut naik ke bukit.. dari gunung pergi ke pulau lah kami round kat Malaysia nie.. Tapi sering kali kita kagum dengan keindahan di tempat orang tanpa kita sedari.. di kampung sendiri pun banyak tempat yang menarik..
Cuti Tahun Baru Cina yang lepas nie.. hubby dan aku fikir nak bawa anak berjalan tapi problemnya cuti hubby aku pendek dan aku pula hanya cuti 3 hari sebab hari Sabtu ada kuliah PJJ... so kami bercadang bawa anak berjalan sekitar Melaka sahaja... tanah tumpah kelahiran hubbyku...selepas beberepa tahun aku dan hubby tak gi kat sekitar Banda Hilir banyak yang berubah.. kalau dulu macam bandar koboi tapi kini dah macam di Bukit Bintang.. atau..ikut kata anak aku yang kedua.. macam kat Vanice ( sbb naik river cruise) Ya.. lah Melaka pun dah diisytiharkan sebagai negeri maju pada tahun 2010 dan mendapat pengiktirafan sebagai bandaraya warisan sejarah..Syabas dan Tahniah kepada Kerajaan Melaka di bawah pentadbiran Ketua Menteri Dato' Ali Rustam...
Balik pasal cerita aku pergi holiday kat kampung hubby aku nie... anak-anak aku punya gembira macam pergi holiday jauh sangat.. tak habis-habis cerita naik menara taming sarilah, naik river cruise lah.....tapi yang seronok sangat sebab si angah sempat bisik kat aku.. ibu, tak payah bawa jauh-jauh.. Melaka nie pun rasa macam dah pergi Vanice... aku seronok bila anak-anak aku gembira dibawa berjalan... walau kat Melaka je.. jimat banyak....

No comments:

Post a Comment