Saturday, February 26, 2011

Hatiku lega... kerja siap

Dah lama juga aku tak update blog nie.. bukan apa.. bila dah mula buka sekolah... maka aktiviti smakin bertambah... tambahan pula anak aku yang sulong akan menduduki UPSR tahun nie... aku ngalabah juga..sibuk hantar anak-anak pergi kelas tambahan, sibuk mengajar kelas tambahan.. tapi apa yang sangat aku harapkan usaha aku nie mendapat keredhaan tuhan.
Cerita bab sekolah nie.. aku pun masih belajar lagi so banyaklah juga kerja kena buat..biasalah assignment.. Alhamdulillah hari nie.. lebih kurang jam 1.30 pagi tadi sempurnalah sudah tugas membuat assignment tu... last touch-up dan ready to submit pada 1 Mac nie.. thanks buat kekawan .. kak su, kak ros, akmal dan nazri yang banyak berkongsi maklumat.. ucapan terima kasih juga kepada pensyarah Tn Hj Ali yg banyak beri tunjuk ajar.. maklumlah aku nie mahasistua..
cerita pasal belajar nie... orang kata " tuntutlah ilmu walau sampai ke negeri China"...jauh tu... dalam sedar atau tidak sebenarnya semakin banyak kita pelajari.. maka kita akan sedar rupanya banyak pula yang kita tak tahuu... Maha Besar Allah... begitu luas rupanya ilmu yang ditaburkan diserata pelusuk dunia ini. sesungguhnya kita nie insan yang sangat kerdil di bumi Allah. Semakin banyak ilmu yang kita gali makin banyaklah ilmu yang kita pelajari... moralnya janganlah kita mendabik dada dengan ilmu yang sedikit ini... apatah lagi ilmu yang tak habis dituntut..Carilah seberapa banyak ilmu tetapi ilmu yang sangat berharga ialah pengalaman sendiri. so kalau tahu teori tak cukup... kena ada pengalaman..

No comments:

Post a Comment